(n. 1980) trăiește și lucrează la București. După terminarea cursurilor din cadrul Departamentului de Sculptură al Universității Naționale de Arte din București, în 2010, artista obține doctoratul în arte plastice și decorative la aceeași universitate. Lucrările Mariei Pop Timaru migrează între sculptură, ceramică, instalație și performance, accentul fiind pus pe metodă, dar mai ales pe expresivitate, „obținută dintr-un amestec aproape straniu de sensibilitate și ironie, de duioșie și umor, de lumină eclatantă și amărăciune travestită de-a dreptul masochist”, după cum scria Ana Blandiana. Expozițiile de grup la care a participat artista, alături de expozițiile personale concepute la București, la Alert Studio (2020), Sandwich (2018), Galeria Aiurart (2013), sau la Palatele Brâncovenești din Mogoșoaia (2006), au surprins latura feministă, cu puternice aspecte satirice, a instalațiilor Mariei Pop Timaru. În 2024 a fost artist rezident la MMCA Changdong, Seul, Coreea. În 2007, a câștigat „Premiul pentru Tineret” al UAP București și în 2004, Premiul pentru sculptură „Artineret”, acordat de aceeași instituție.
”Lucidă, dar şi dotată cu umor autentic carnavalesc, adică grotesc-imaginativ-sarcastic, Maria Pop este preocupată de roza caracatiţă a consumismului. Din mareea publicitarului şi din proteica Plastisferă, artista culege materiile eteroclite ale figurativului său. Compune ansambluri instalaţioniste, vitriniere, în cheie coroziv-parodică şi substanţă polimaterică, policromă, polistirenică, poliuretanică. A debutat în 2006 cu un proiect exegetic şi expoziţional despre infestarea vizualului urban cu morbul publicităţii agresive a consumului de masă. Calambur tonic cu hipertrofie materistă, infrarealismul propus de Pop Timaru este cea mai directă ofensivă, până acum la noi, împotriva „sindromului consumist”. (Aurelia Mocanu,2014)
(b. 1980) lives and works in Bucharest. After graduating from the Sculpture Department of the National University of Arts in Bucharest in 2010, the artist obtained a PhD in fine and decorative arts from the same university. Maria Pop Timaru’s works migrate between sculpture, ceramics, installation, and performance, with an emphasis on method, but especially on expressiveness, “achieved through an almost strange mixture of sensitivity and irony, tenderness and humor, dazzling light and masochistic bitterness,” as Ana Blandiana wrote. The group exhibitions in which the artist has participated, alongside her solo exhibitions in Bucharest, at Alert Studio (2020), Sandwich (2018), Aiurart Gallery (2013), or at the Brâncovenești Palaces in Mogoșoaia (2006), have captured the feminist side, with strong satirical aspects, of Maria Pop Timaru’s installations. In 2024, she was artist-in-residence at MMCA Changdong, Seoul, Korea. In 2007, she won the “Youth Award” of the UAP Bucharest and in 2004, the “Artineret” sculpture award, granted by the same institution.
„Lucid, but also endowed with authentic carnivalesque humor, that is, grotesque, imaginative, and sarcastic, Maria Pop is concerned with the rose-colored octopus of consumerism. From the tide of advertising and the protean Plastisphere, the artist gathers the heterogeneous materials of her figurative art. She composes installation ensembles in a corrosive-parodic key and with a polymaterial, polychromatic, polystyrene, polyurethane substance. She debuted in 2006 with an exegetical and exhibition project about the infestation of the urban visual with the disease of aggressive advertising of mass consumption. A tonic pun with material hypertrophy, the infrarealism proposed by Pop Timaru is the most direct offensive, so far in our country, against the “consumerist syndrome.” (Aurelia Mocanu, 2014)